Tuesday, November 1, 2011

클리니크 립스틱/Clinique Lipstick

오랜만이에요 ㅎㅎ ^_^; 학교때문에 바빳읍니다 ㅎㅎ (용서해주시길 >_<)
오늘은 클리니크 디프런트 립스틱 리뷰하겠읍니다 ㅎㅎ
Hello~ :) It's been so long~~ >_< i was busy with school hehe (hope you will forgive me? :P )
Today i will be reviewing Clinique Different lipstick :)

두둥~~ >_< 사실은 이 립스틱들은 좀.. 오래.. 돼서 -_-; ㅎㅎ
케이스가 달라졌어요 ^^ 지금 케이스는 밑에
Ta~da~ :) I had these lipsticks for a while now :) so the case is little different :)
Picture below is what the case looks like now XD

자 이제 리뷰를 시작할까요?
Now shall we start ? :)

악! 색갈이 안보인다!! ㅜㅜ 그래서 제가 하나하나씩 찍엇읍니다 >_<
Oh no ! i can't see the colors :'(  but i took pictures for each of them :)

LETS STARTTT XD 시작!!! >_< b



이름은 Tender-Heart 이구요, 쉬머없는 립스틱입니다. 완전한 갈색이고요 약간의 핑크톤이 있어욤 ^^
Name is Tender-Heart. It has no shimers and its completely bear brown. but it has a little bit of pink undertone. :) 




 이건 제가 진짜 좋아하는 립스틱 중 하난데요, 제 입술색갈이랑 빗으하면서도 약간의 붉은색이 조금 더 있다는거!! 그리고 약간의 반짝이도 있고 짱 이에요 ^^
This is one my favorite lipstick. It's very similar to my own lip shade but it has little bit more of reddish tone. it also has a little bit of shimmer which is awesome :) 



이건 "Beauty" 데요, 약간의 핑크톤이 더많아요. 하지만 반짝이는 없고요 약간의 "Tender -Heart" 랑 "Think Bronze" 가운데에 있는 색상같에요 ^_^ 하지만 저랑은 잘 안맞아서 잘 안쓰는 편이에요 ㅎㅎ
This is called "Beauty". It has more pink tone in it, no shimmers and  the color is between the "Tender-Heart' and "Think Bronze". :) This lipstick crashes with my skin tone a little bit so i don't use it often :)

이건 제 손등에다가 발라서 찍은 사진이고요 왼쪽부터 : Tender-Heart, Think Bronze 그리고 Beauty.
This is a swatch on the back of my hand and from left: Tender-Heart, Think Bronze and Beauty.

그리고 이건 화장지 위에다가 해놓은거 ^^ 순서는 똑같아요 ㅎㅎ
This is a swatch on a tissue paper :) Orders are same :)


립스틱은 잘 안 바르는 편이지만 콘서트같은 경우는 발라야돼니까 한두게 정도는 있어야 됄꺼 같읍니다 ^_^ 제가 가지고 있는 이 립스틱을은 정말 부드럽고 입술의 그 벗겨진 껍질(?!) 같은거를 더 강조하지 않아서 너무 좋은거 같에요 ㅎㅎ (제가 이런걸 제일 싫어하거든요 )
I am not the person who likes to wear lipstick but i do have to wear it sometimes in a concert or such :) the ones i have are very smooth and creamy and it does not accentuate the dry lips so it's really good :) (I don't like lipsticks that accentuate the dry lips )

평가:
가격: 한 만 4천원정도 
지소력: 3/5
발색: 3/5
나의 평가: 4/5

Revaluation:
Cost: $14.50
 Color Quatility: 3/5
Long Lasting: 3/5
My revaluation: 4/5


No comments:

Post a Comment